Nyager SFO3

Nyager SFO3 - Rødovre Fritidscenter
(Ungdomsklubben)

Velkommen til SFO3 - Rødovre Fritidscenter (36 37 83 46)

I det følgende kan I læse lidt information omkring ungdomsklubben på Nyager Skole, hvilket forhåbentligt kan besvare de fleste af de

spørgsmål, som I muligvis kan have hertil.

I er jo selvfølgelig også altid velkomne til at kontakte os i Klubben, hvis andre spørgsmål skulle dukke op eller I bare har brug for at tale med os i denne forbindelse.

Grundlæggende informationer:

For at starte med det mest basale, så ligger ungdomsklubben i Rødovre Fritidscenters lokaler på Nyager Skole.

Ungdomsklubben har åbent fra mandag til torsdag på alle almindelige skoledage fra kl. 17.00 - 22.00.

Vi har dog besluttet, at børnene i 6. klasse kun kan deltage i ungdomsklubben til kl. 20.00 om aftenen, da vi finder, at de stadig er lige det yngre end de andre unge i Klubben.

Vi har gode erfaringer med dette, men sluttidspunktet besluttes selvfølgelig altid i samarbejde med jer som forældre, så hvis I synes, at jeres barn har behov for at gå tidligere hjem på skoledage, så er I jo altid velkomne til at kontakte os i Klubben.

_____________________________________________________________________________________

Indmeldelse og betaling:

Det er gratis at gå i ungdomsklubben, men hvis de unge skal købe noget, så er de selvfølgelig nødt til at have lidt penge med.

Eksempelvis laver vi hver aften mad sammen med de unge i ungdomsklubben, så de kan spise med hinanden for et mindre beløb, som alene dækker udgifterne hertil.

Det kræver ikke en formel indmeldelse at gå i ungdomsklubben, men de unge skal så at sige 'melde sig ind' hver aften,

hvor de kommer i ungdomsklubben, så vi kan registrere deres fremmøde af pædagogiske og sikkerhedsmæssige hensyn.

Aldersgrænsen i ungdomsklubben er 18 år, men langt størstedelen af de unge, som hver dag benytter sig af ungdomsklubben er elever fra 6. - 9. klasse på Nyager Skole og de andre skoler i Rødovre Kommune.

Man kan nemlig deltage i ungdomsklubben, hvis bare man går på en folkeskole i Rødovre og det behøver således ikke nødvendigvis at være Nyager Skole.

Hvis jeres barn har venner fra en af de andre skoler i Rødovre, så kan de således sagtens tage dem med i ungdomsklubben i Rødovre Fritidscenter.

Personale:

Der er altid voksne til stede i ungdomsklubben, som er det faste personale i Rødovre Fritidscenter.

Disse voksne vil således ofte have et rigtigt godt forhåndskendskab og indblik i børnenes dagligdag, ligesom mange af dem også deltager dagligt i undervisningen i klasserne på Nyager Skole.

Aktiviteter og arrangementer:

I ungdomsklubben vil der altid være mange forskellige aktiviteter, som de unge kan deltage i, hvis de har lyst til det.

Hver aften laver vi, som tidligere nævnt, fællesspisning sammen med de unge. Vi kan gøre brug af skolens gymnastiksale til fælles boldspil og leg.

Vi spiller spil sammen, laver fælles kreative hobbyaktiviteter og gør generelt brug af de mange forskellige faciliteter og muligheder, som vi har til rådighed i Rødovre Fritidscenters lokaler.

En gang imellem ser vi også film sammen i UK. Dette kan godt være film, som er påført en aldersgrænse på 15 år. Vi efterstræber dog altid at tage pædagogiske hensyn i denne forbindelse, og vi følger de gældende regler ved at garantere, at der altid er en voksen tilstede, når der vises film i Klubben.

Ungdomsklubben er dog ligeså meget stedet, hvor de unge bare kan komme forbi og 'hænge ud' og hygge sig med hinanden i nogle trygge rammer og omgivelser

- og stedet, hvor de kan få sig nogle gode snakke med de voksne, hvilket faktisk ligger meget højt på prioriteringslisten, når vi spørger de unge selv om deres oplevelser af kvaliteterne i ungdomsklubben.

Vores grundlæggende målsætning for ungdomsklubben er således at skabe et velfungerende, spændende og attraktivt tilbud til de unge,

hvor de kan mødes og have det sjovt med hinanden i trygge rammer og fordybe sig i fælles relationer, samtaler og aktiviteter med deres venner og de voksne i Klubben.

Derudover vil vi også en gang imellem lave særlige ture og arrangementer for de unge i ungdomsklubben, ligesom der hver anden måned vil blive afholdt ungdomsklub-fester for alle børnene i 6. og 7. klasse (fester, som selvfølgelig er fuldstændigt alkoholfrie)

Vi håber, at vi hermed har kunnet besvare nogle af de spørgsmål, som I muligvis kunne have til ungdomsklubben i Rødovre Fritidscenter og så håber vi selvfølgelig at møde jeres børn hernede i ungdomsklubben.